Nha Trang (2), Whale Island en Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Jasper Heer - WaarBenJij.nu Nha Trang (2), Whale Island en Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Jasper Heer - WaarBenJij.nu

Nha Trang (2), Whale Island en Hoi An

Door: Jasper en Anne

Blijf op de hoogte en volg Jasper

26 April 2014 | Vietnam, Hoi An

Na ons vorige verhaal gingen we op snorkeltrip. We hadden onze nieuwe camera bij ons en konden dus wat plaatjes onder water schieten. We gingen met een groep van twaalf en konden op drie verschillende plekken snorkelen. Er waren veel verschillende visjes, geen hele grote, maar wel heel veel kleuren, en ook blauwe zeesterren! Het zicht was geweldig in het water, je kon echt meters ver kijken. De lunch zat bij de trip in en dat was wat! De tafel werd opgedekt met tientallen schaaltjes met verschillende gerechten, echt heerlijk! Over het Vietnamese eten gesproken: ontbijt is meestal wel gewoon met brood (Franse invloeden, al eten Vietnamezen zelf gewoon noedels), lunch kunnen we altijd wel wat voor zoeken, maar als het erbij in zit is het rijst enzo, meestal wel oke, maar na een paar dagen waren we gister heel blij met onze baguette! Het Vietnamese eten is totaal niet pittig en heeft vooral veel witte rijst en seafood, het meeste is wel lekker (witvis of garnalen of shrimps).

De dag erna gingen we naar Vinpearl Land, een groot attractiepark op een eiland, met een hele lange kabelbaan ernaartoe. Er zijn veel waterglijbanen, je kunt er aan het strand liggen, we zijn in een grote rodelbaan geweest en er was een enorm aquarium, zo groot hebben we echt nog nooit gezien! Schildpadden, roggen, haaien... Ze werden op het laatst allemaal gevoerd door een duiker, dat was echt mooi om te zien! De schildpadden waren nog al brutaal en moesten steeds weggeduwd worden.

Woensdagochtend vertrokken we naar het Whale Island Resort. Twee uur met de auto, een kwartier varen en we waren in het paradijs! Echt super mooi. We hadden een simpele bungalow en al het eten was inclusief. Je kreeg gewoon wat de pot schafte, allerlei verschillende gerechten, soms heel lekker, soms wat minder.. Maar wel heel mooi eruitziend! Je kon er mooi snorkelen bij het strandje zelf, en de dag erna gingen we nog op een snorkeltrip, wat een mooi koraal daar! Qua vissen leek het op Nha Trang. Toen het wat koeler was geworden 's middags gingen we een wandeling over het eiland maken. De vegetatie was er niet erg bijzonder, maar toen kwamen we bij het viewing point: wat een uitzicht!! Na het eten volgde de reis met vele stappen: eerst met de boot, toen met een taxi (twee kinderen van de taxichauffeur erbij in, zonder gordel voorin en nogal bewegelijk) naar een benzinestation, daar werden we een kwartier later opgepikt door de nachtbus vanaf Nha Trang naar Hoi An. Echt goed geregeld! De busrit ging goed, behalve een hele grote hobbel waarbij een meisje achter ons (we zaten achterin de bus) tegen het plafond werd gelanceerd. Ze rijden hier echt wild en de sterkste gaat voor, maar door de realtief langzame snelheden gaat het toch altijd goed.

Nu zijn we sinds gisteren in Hoi An. We hebben er al heel veel goede verhalen over gehoord! Gisteren heeft Anne kleding laten maken, een jurk en een broek. Moeilijk om stoffen enzo te kiezen zeg! Vandaag moeten we terug om ze voor het eerst te passen. 's Avonds is de stad echt super mooi met veel verlichte lampionnen. We hebben zelf nog een kaarsje in de rivier losgelaten. Helaas was ons huidige hotel wat minder (torren, muggen en tot overmaat van Annes ramp 's avonds een kakkerlak!) en dus verhuizen we vandaag naar een hotel in de straat hierachter, dat ziet er erg mooi uit met een groot zwembad voor maar een dollar meer. Hopelijk daar geen ongedierte!
We gaan zo fietsen huren en als het wat koeler is (het is hier nu zonnig en zo'n 33 graden) door het platteland en naar een eiland fietsen en misschien nog even naar het strand.

Groetjes van ons! Leuk, al jullie reacties op ons vorige verhaal.

• 26 April 2014 - 12:23

Fieke:

Hee anne en jasper

klinkt goed zeg!! Leuk dat jullie t zo naar jullie zin hebben!
    Benieuwd naar de kleding en foto's!
    Have fun
    Xx

• 26 April 2014 - 16:54

Jos:

Wat een super-reis maken jullie mee. Lekker visjes eten en genieten van al die mooie natuur.
    Op naar de volgende verrassing!

• 26 April 2014 - 16:56

PaP:

WoW!! ik zou zo mee willen!!
    Veel plezier
    Liefs Pap & MaM

• 26 April 2014 - 17:11

Oma:

Oma wenst jullie een fijne tijd zonder beesten, groetjes

• 27 April 2014 - 18:14

Lyda:

Ik ben benieuwd naar je Vietnamese pak, Anne!

• 30 April 2014 - 20:40

Nina:

Klinkt supertof allemaal! Leuk om te lezen wat jullie allemaal beleven. Ik ben een btje ziekjes thuis deze week. Hopelijk voor vrijdag voldoende opgeknapt om het Casino te hosten ;) ben druk met de voorbereidingen. Geniet ervan guys! xx