Rio de Janeiro - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Jasper Heer - WaarBenJij.nu Rio de Janeiro - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Jasper Heer - WaarBenJij.nu

Rio de Janeiro

Door: Jasper en Anne

Blijf op de hoogte en volg Jasper

22 Juli 2015 | Brazilië, Rio de Janeiro

Na vier dagen Rio wachten we nu op onze transfer naar het eiland, een mooi moment om even een reisverslag te schrijven!
De reis ging erg goed, 11 uur vliegen was toch wel wat langer dan we in ons hoofd hadden. De traagheid van Braziliaanse cultuur werd op het vliegveld direct duidelijk: we stonden in een gigantische rij en er waren slechts 4 medewerkers. Gelukkig haalden we precies onze transfer nog en werden we bij ons hostel afgezet.
De volgende ochtend gingen we enigszins paranoide door alle enge verhalen op pad, direct richting het Christusbeeld. We namen de bus, dat is hier ook een beleving, de chauffeurs rijden zo hard mogelijk en je moet oppassen dat je niet van je plek geslingerd wordt. Maar er zijn super veel bussen, dus je kunt er altijd een pakken binnen een paar minuten! We ontmoeten direct een aardige Braziliaan die ons hielp vertalen en met wie we meegingen in een busje naar boven, onderweg stoppend bij een mooi uitzichtpunt en toen verder omhoog naar het beeld. Wat een uitzicht, en wat een mensen! Allerlei mensen die op hun rug foto´s liggen te maken van het beeld, echt een mooi gezicht.
De volgende dag gingen we (na een tip van iemand die we tegen kwamen) wandelend de suikerbroodberg op gegaan. We wandelden door de jungle naar de eerste berg en namen vervolgens de kabelbaan door naar de tweede berg. Onderweg kwamen we nog een aapje tegen. ´s Middags zwommen we in een kleine baai.
Gister hebben we een favela tour gedaan, echt heel bijzonder, we daalden af van boven door hele smalle gangetjes en moesten steeds zorgen dat de bewoners er door konden. Af en toe zagen we het uitzicht echt bizar zo groot, er wonen 200.00 mensen wat deze favela de grootste maakt van Zuid-Amerika. (Helaas) is er niets spannends gebeurd, (later hoorden we dat het een dag eerder was gecanceld door politie acties). We vonden het echt een belevenis!
Nu wilden we vanochtend nog gaan zwemmen en zonnen op Copacobana (we zijn er al wel langs gewandeld en hebben er gegeten), maar... er is hier een bijzonder natuurfenomeen, het regent! Ze zijn helemaal blij hier, maar wij zijn er natuurlijk iets minder blij mee. Gelukkig hebben we tot nu toe hele mooie dagen gehad!
Op naar het eiland, waar het wel weer mooi weer schijnt te zijn!

Groetjes, Jasper en Anne

• 22 Juli 2015 - 20:10

Gerard De Groot:

Hoi Anne & Jasper,
    Leuk allemaal! wat een wereld hé! Jullie vallen van het ene in het andere uiterste. Hoop dat jullie lekker kunnen snorkelen. Liefs PaP

• 22 Juli 2015 - 20:26

Ria:

Hoi lieverds.
    Ja, mooi om zo jullie reisverslag te volgen, net alsof ik zelf een beetje op vakantie ben, maar dan vanuit m'n luie stoell. Ha ha echt zo'n seniorenopmerking! Kus Ria.

NB ik vind t niet erg dat er niets spannends in de favela is gebeurd!

• 23 Juli 2015 - 12:38

Lyda:

Zo ben je ineens in een hele andere wereld. Geniet ervan.
    Vanuit Zuid-Afrika gaan we jullie ook volgen hoor!

• 24 Juli 2015 - 14:28

Ricky:

Hoi, Jasper en Anne, jullie hebben RIO al achter jullie gelaten en al veel gezien! We zijn ook benieuwd naar het vervolg op Ilsa Grande! Wij zijn inmiddels in Oslo aangeland na een boottocht van 20 uur! So far so good! Wij volgen jullie zo lang we internet kunnen gebruiken!
    Groetjes pap en mam!