Eerste dagen op Borneo - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Jasper Heer - WaarBenJij.nu Eerste dagen op Borneo - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Jasper Heer - WaarBenJij.nu

Eerste dagen op Borneo

Blijf op de hoogte en volg Jasper

29 Augustus 2012 | Maleisië, Kuching

Waar we het vorige verslag op de mobiel hadden gemaakt, maken we hierbij de eerste echte. We konden even op de computer van de eigenaar van onze homestay.
Maandag vlogen we van Singapore naar Kuching. Toen we net waren geland, begon het te regenen en niet zo'n klein beetje ook. Het hoosde echt en de straten liepen onder. Gelukkig hadden we er in het vliegtuig geen last van! De taxichauffeur heeft ons naar een goed schoon hotel gebracht, maar dat bleek wel een hotel zonder ontbijt. En aangezien brood hier niet te eten is, is dat toch wel lastig:) Dus we gingen de stad in op zoek naar een supermarkt en om allerlei tripjes te boeken. Na drie bookingkantoren was het gelukt. Toen gingen we de stad in, maar we merkten dat we na Singapore toch wel graag de natuur in wilden, ook omdat Kuching toch wel oud, minder mooi en vies was in vergelijking met Singapore. De volgende dag gingen we dan ook snorkelen op een eiland (Satang eiland). Er bleken ook twee andere Nederlanders mee te gaan dus dat was gezellig. In de speedboot naar het eiland toe, zagen we rivierdolfijnen, erg tof. Het regende wel en de zee was nogal heftig, waardoor we eerst niet konden snorkelen. Maar daar zit je dan op een onbewoond eiland! Na een baby turtle te hebben gered door hem terug te brengen in zee en wat zwemmen, gingen we uiteindelijk toch snorkelen. Erg veel mooie kleuren vissen! Bij terugkomst werden we gedropt in een Luxury Homestay in Damai, 30 km ten noorden van Kuching. Wat enorm tof!! We zitten midden in de jungle, zagen direct al apen in de bomen vanuit het zwembad en hebben met z'n tweeen een kleine cottage. Vanochtend gingen we hiken in de jungle. Op de heenweg trapte Jasper op een slang, alhoewel hij het zelf niet doorhad. Maar Anne wel! Haar gegil was in alle omstreken te horen. Het hiken zelf was leuk maar mislukte doordat we de goede route niet konden vinden. Vanmiddag zijn we bij een luxe resort op het strand gaan zitten en hebben we daar lekker gegeten. Nu zijn we aan het bedenken wat we hierna willen doen. We hebben voor vrijdag en zaterdag al twee nachten op Bako National Park geboekt, wat erg mooi schijnt te zijn. Hier kun je goed met gidsen hiken en de jungle in. Verder gaan we morgen misschien naar een orang oetan opvangcentrum, we hoorden van anderen dat het erg mooi is.
Het is wel wennen in zo'n onbekend land/gebied! Zo kun je hier nergens pinnen en wil iedereen cash, handige combi:) Ook is het heet en zijn er veel muggen, maar daar hadden we op gerekend.

• 29 Augustus 2012 - 16:59

Alfons:

Ha, een slang. Gezellig daar. Haha.
    Veel plezier daar nog en ik zie de berichten wel komen. Spannend hoor.

• 29 Augustus 2012 - 20:48

Mam:

Hoi Anne en Jasper,
    Leuk om jullie verslag te lezen, jullie hebben al een heleboel beleefd! Ook mooi om een nieuwe wereldstad mee te maken. Ik hoop dat jullie ook af en toe met de plaatselijke bevolking (engels) kunnen praten en daar het `dagelijks leven` een beetje kunnen zien. Een heel mooi vervolg toegewenst!
    Hier alles ok, liefs van Mam en de mannen.

• 30 Augustus 2012 - 00:36

Bernou:

Ah dat klinkt al lekker avontuurlijk! Mijn klamboe komt dus wel van pas?

Have fun!

• 30 Augustus 2012 - 10:58

Nina:

Klinkt goed jongens! Ik weet nog wel hoe cool het is om in de jungle te zitten. Al die dieren om je heen, zoveel dat je er zelfs bovenop staat :p Dat jullie gewoon in je uppie gaan wandelen vind ik wel stoer. Wij hadden altijd een gids met machete mee! Geniet van het national park!

• 31 Augustus 2012 - 01:29

Tanja:

Ha reizigers!
    Dat klinkt fantastisch! En wat een grap om op een slang te stappen! Neem aan dat het geen gevaarlijke was :P. Veel plezier!
    Ciao

• 31 Augustus 2012 - 14:55

Oma:

Zo jullie verslag goed gelezen wat een belevenis .fijn dat jullie zo genieten .het is alweer een week geleden dat jullie hier waren.
    Met al die beesten om jullie heen kun nog eens gillen ANNe.
    Nou het is dus wel zaak om na te denken over geld anders sta je toch raar te kijken als je niet kunt pinnen.
    Lieve beide zorg goed voor elkaar en heb veel plezies.liefs Oma.

• 02 September 2012 - 11:42

Ricky:

Hoi Anne en Jasper, ik ben heel benieuwd naar jullie foto's. Wat zullen jullie op mooie plekjes komen. Als je dan weer terug bent in een stad kan je je het haast niet meer voorstellen! Heb je genoeg anti mug mee?