Ho Chi Minh, Mekongdelta en Nha Trang - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Jasper Heer - WaarBenJij.nu Ho Chi Minh, Mekongdelta en Nha Trang - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Jasper Heer - WaarBenJij.nu

Ho Chi Minh, Mekongdelta en Nha Trang

Door: Jasper en Anne

Blijf op de hoogte en volg Jasper

21 April 2014 | Vietnam, Nha Trang

Dit is nu onze zesde dag in Vietnam, en wat hebben we al veel meegemaakt!!

Woensdagavond kwamen we aan in Ho Chi Minh na 16 uur vliegen (7 uur naar Abu Dhabi, twee uur wachten, zeven uur naar Vietnam). We hadden het tweede deel van de vliegreis veel geluk want het toestel was helemaal niet vol, waardoor we over vier stoelen konden liggen! In Ho Chi Minh zoals verwacht meteen veel scooters en met de taxi naar het hostel. Prima hostel middenin het centrum. Alle mensen zijn (overdreven) aardig hier.
Donderdag zijn we Ho Chi Minh city gaan verkennen. We vergisten ons een beetje in de afstanden, wat voor Anne meteen al een paar blaren betekende. We zijn onder andere in de dierentuin geweest, voor 37 eurocent per persoon! Dat was een welkome rust na midden door de stad te zijn gelopen. Stoepen kennen ze hier wel, maar die staan vol met scooters en eetkraampjes, dus je kunt ze als voetganger nauwelijks gebruiken. We kwamen nog langs een scooter met heel veel zakjes met visjes (goudvissen en dergelijke) eraan, echt bizar! En we hebben wat gedronken op het hoogste gebouw van de stad, op de 50e verdieping, echt een mooi uitzicht!

De volgende ochtend vertrokken we naar de Mekongdelta, voor een georganiseerde tour van twee dagen en een nacht rond de rivier de Mekong. Het begon met een boottocht en een lunch en was erg gevarieerd, bijv. kleine fabriekjes bezoeken, boottochten, wandelen, fruit eten en volksmuziek luisteren (dat was wat minder). Vervolgens sliepen wij in een bungalow langs de mekong, met nog een aantal mensen van de groep. We gingen zelf loempia's rollen en kregen een vorstelijke maaltijd. De volgende ochtend moesten we al om zes uur klaar staan en we hadden onze wekker keurig om 5.40 gezet. Toen we een beetje klaar waren, stond Annes horloge op 5.55. We vonden het al een beetje vreemd maar zochten er niets achter. Tien minuten later stond hij nog steeds op 5.55, stond het horloge stil! We misten het eerste deel van de trip hierdoor, de rest was al weg. Gelukkig was er een heerlijk ontbijt om 6.30 en daarna gingen we naar de floating market met de boot, een markt op het water, niet op toeristen gericht, maar vooral voor de onderlinge verkoop van etenswaren zoals mango's, ananas, uien, aardappels. Erg leuk! Onze boot kwam helaas vast te liggen, dus het duurde enige tijd voor we er weer uit waren. Daarna gingen we nog fietsen door wat dorpjes en naar een tempel (al stond er geen gebouw, alleen een hoop heilige takken), was erg tof! Veel bananenbomen enzo, er groeit hier sowieso overal fruit aan bomen.
Na een lange terugtocht met de bus, wachtte onze volgende bustocht: de nachtbus van Ho Chi Minh naar Nha Trang! We vertrokken om 9 uur 's avonds en kwamen uiteindelijk om 8.30 's ochtends aan. Je kon wel een beetje liggen, alleen de lengte is wel gericht op Vietnamezen! We waren ook de enige toeristen in de bus. Er werd keiharde muziek gedraaid, ze zijn hier weg van foute 90's muziek (op zich niet zo erg, alleen wel vrij hard en fouter dan onze 90's).
Nu zitten we in een hotel in Nha Trang, het is hier heel wat toeristischer en gericht op Russen. Dat is jammer, maar toch was onze dag van gisteren erg leuk, met een bezoek aan een modderbadspa. Anne is nog flink onder handen genomen door een Vietnamese masseuse, op een gegeven moment stond ze zelfs bovenop Anne!
We gaan nu zo op snorkeltrip, naar meerdere eilanden voor de kust. Erg veel zin in!

Groetjes vanuit het nu (om 9 uur 's ochtends) 30 graden en zonnige Nha Trang!

• 21 April 2014 - 08:24

Roos:

Oh wat klinkt dit heeeerlijk zeg!! Geniet ervan lieverds! Xx

• 21 April 2014 - 09:12

Gerard De Groot:

Merk je nog iets van Pasen daar?
    Wat een mooi verhaal, leuk om jullie belevenissen zo uitgebreid te lezen.
    Veel plezier weer. Gr. PaP

• 21 April 2014 - 17:18

Lyda:

Wat maken jullie veel leuke dingen mee! Zo'n modderbadspa lijkt me een heerlijk ontspannen afwisseling. Gelukkig zijn die Vietnamezen niet zo zwaar :)

• 21 April 2014 - 22:06

Alise:

An! Ben je toch nog een keer te laat gekomen! ;-) Gelukkig misten jullie niet het hele programma. En hoe lang is een Vietnamees? Veel plezier verder jongens!! ZP! xx

• 21 April 2014 - 22:36

Ricky:

We zijn weer helemaal op de hoogte van jullie belevenissen! Maar hoe is het eten, lekker pittig? En de bedden, lang genoeg? Geniet ervan en ik ben benieuwd naar jullie foto's! Groetjes!

• 21 April 2014 - 22:39

Jos:

Wat een mooi verhaal! Twee horloges is wel handiger. Geniet maar van al het moois dat nog gaat komen.

• 22 April 2014 - 12:36

Ria:

Oh, wat klinkt dat snorkelen heerlijk, ik zou heel veel zin hebben om mee te gaan!
    Ben benieuwd wat voor mooie vissen en andere dieren/planten jullie meemaken. We zullen het hopelijk zien dankzij de onderwater camera (hoes). Heeel veel plezier lieverds, groetjes van Mam.